Nieuwsbericht Stap nu over op webcasting 2.0

Gepubliceerd op: 02 september 2014 00:00

Achter de schermen heeft GO hard gewerkt aan de doorontwikkeling van streaming: Webcasting 2.0. De videodienst biedt een betere beeldkwaliteit, laadt films sneller, ondersteunt meer mobiele platforms en biedt een grotere bedrijfszekerheid. Webcasting 2.0 is leverbaar vanaf release 5.0 van GO| raadsinformatie. Een kosteloze overstap is voor bestaande klanten mogelijk.

Hogere beeldresolutie

Bied nu de volgers van uw bestuurlijke vergaderingen een betere beeldkwaliteit tegen dezelfde kosten. Verbeterde compressietechnologie maakt dit nu mogelijk. U hoeft uw camerasysteem niet aan te passen. Vervanging van uw streamgereator (encoder) volstaat. Beschikt u reeds over een HD-camerasysteem? Dan kunt u desgewenst opschalen naar HD-beeldkwaliteit, waarbij u kijkers de keuze biedt tussen HD- en SD-formaat.

Films laden sneller

Door softwarematige innovatie duurt het laden van een video slechts een paar seconden. Daarbij maakt het niet uit of het nu een lang of kort filmfragment betreft. Met de meegeleverde beheersoftware kunt u zelf agendapuntmarkeringen aanbrengen in het filmfragment, zoals u het gewend bent.

Mobiele platforms

Webcasting 2.0 biedt een betere ondersteuning voor mobiele platforms. Kijkers kunnen zowel uw live-uitzendingen als beeldarchieven raadplegen via de Safaribrowser op MacBook, iPad en iPhone en in de GO| app - ipad. Ook diverse Android- en Windowsapparaten worden ondersteund. In de releasenotes vindt u meer details over de ondersteunde platforms.

Grotere bedrijfszekerheid

Een internetverbinding wil nog wel eens haperen. Webcasting 2.0 gaat ervan uit dat dit gebeurt tijdens uw liveuitzending. Een korte lijnuitval wordt opgevangen door buffering. Bij uitval voor langere tijd kunnen de beelden na afloop van de vergadering alsnog naar uw online vergaderarchief worden verzonden. Om dat mogelijk te maken bewaart de streamgenerator op de ingebouwde harddisk de laatste uitzendingen voor hergebruik. Dit geldt ook voor sprekersmarkeringen die door uw vergadersysteem worden aangeleverd voor automatische indexatie.

Gratis migreren? Dat kan!

Combineert u de upgrade naar webcasting 2.0 met een 3-jarige contractverlenging, dan neemt GemeenteOplossingen de migratiekosten voor haar rekening. U ontvangt een nieuwe streamgenerator, die wij voor u onsite installeren en configureren. Tevens migreren wij uw beeldarchieven. Is uw huidige streamgenerator ouder dan 3 jaar? Dan adviseert GO vervanging: de kans op storingen op hogere leeftijd neemt toe. In dat geval kunt u de vervanging combineren met een upgrade naar webcasting 2.0. Wilt u een upgrade zonder contractverlenging of voor kortere duur? Dat kan natuurlijk. Neem vrijblijvend contact op met uw relatiebeheerder voor de mogelijkheden.