Nieuwsbericht Aanmelding workshops griffierscongres

Gepubliceerd op: 09 augustus 2016 17:15

Op vrijdag 7 oktober vindt het jaarlijkse griffierscongres plaats met als thema ''Investeren in leren''. GO is ook van de partij en biedt griffiers twee workshops aan. Hierin wisselen we kennis uit en bieden we handvatten voor de praktijk van morgen. Hieronder vindt u meer informatie over de workshops die we aanbieden.
We hopen u dan te ontmoeten!

Krachtenveldanalyse van de informatiepositie van de gemeenteraad

Krachtenveld analyse

Informatie wordt overal ter beschikking gesteld. Maar welke informatie verdient het om meegenomen te worden in de afweging van raadsleden? In deze workshop wordt het krachtenveld rond informatiebronnen voor de gemeenteraad in kaart gebracht. Dit sjabloon helpt griffie, gemeenteraad en presidium om grip te krijgen op hun informatiepositie.

• Kwalificeer informatiebronnen
  • Haal meer nut uit informatie
  • Grip en inzicht op de informatiepositie van uw raad

Schrijf u hier in voor deze workshop

Raadsinformatie 2025: wat zijn de kansen?

Raadsinformatie 2025

Nieuwe vormen van participatie, grotere gemeenten, andere organisatiestructuren, nieuwe uitdagingen en meer IT. Wat voor effect heeft dit op besluitvorming en op Raadsinformatie? Welke kansen biedt IT voor betere informatie, betere samenwerking en betere beslissingen? Samen benoemen we de eerste stappen richting 2025.

• Ontdek relevante trends en ontwikkelingen
  • Zet IT slimmer in voor betere besluitvorming
  • Bepaal welke stappen u kunt zetten naar 2025