Nieuwsbericht GO| gebruikersgroep van NING naar servicedesk

Gepubliceerd op: 15 augustus 2014 00:00

Nadat achter de schermen hard gewerkt is om de beveiliging en functionaliteiten te verbeteren, zijn deze inmiddels ook voor u zichtbaar in de vorm van de diverse nieuwe releases van GO| producten. Nieuwe releases vragen om nieuwe inzichten en nieuwe wensen om het product nog meer af te stemmen op de verwachtingen van de eindgebruiker. Om het uitwisselen van deze inzichten en wensen overzichtelijker te maken, heeft het bestuur van de GO| gebruikersgroep besloten om in plaats van de Ning de GO. servicedesk in te zetten als platform waar leden hun wensen voor de diverse GO| applicaties kunnen indienen en bespreken. Een van de voordelen is dat de leden al hun vragen, bugs en wensen over de GO| applicaties op één platform kunnen melden. Ook voor GO geeft dat een beter overzicht.

GO| gebruikersgroep in de GO| servicedesk

Vanaf 6 augustus is het ‘project’ GO| gebruiksgroep beschikbaar voor leden in de GO| servicedesk. Als u vanaf 6 augustus inlogt in de servicedesk, ziet u daar behalve uw eigen projecten ook het project Gebruikersgroep staan. Dit nieuwe project bestaat uit een vijftal subprojecten:

  • Subproject: Algemeen 
    Hier treft u het forum aan. Berichten vanuit het bestuur vindt u in dit forum en natuurlijk kunt u hier op reageren of zelf mededelingen of vragen op het forum plaatsen.
  • Subprojecten: GO| raadsinformatie, GO| app, GO| CMS enterprise en GO| digitale dienstverlening
    In deze subprojecten kunt u per applicatie wensen indienen of reageren op wensen die door anderen ingediend zijn.

Eigen URL met ledenoverzicht

De gebruikersgroep heeft een eigen URL voor de servicedesk: http://gebruikersgroep.gemeenteoplossingen.nl. Als u via deze URL naar de servicedesk gaat, dan is de kleur iets anders dan u gewend bent en op de tabbladen Overzicht zijn de leden van de gebruikersgroep zichtbaar, door te klikken op de naam kunt u de profielgegevens van de personen bekijken. Voor het aanmelden van incidenten (wensen voor de gebruikersgroep of tickets voor uw eigen projecten) maakt het geen verschil via welke URL u naar de servicedesk gaat.

Wat moet u doen?
Als u op de hoogte wilt blijven van de GO| gebruikersgroep en van de wensen die ingediend en besproken worden, maak dan deze instelling:

  • Login in de servicedesk 
  • Controleer of u het ‘project’ gebruikersgroep ziet (zo niet stuur dan even een mail naar go.gebruikersgroep@gmail.com)
  • Ga naar 'Mijn account' (rechts bovenaan)
  • Pas de mailnotificaties aan
  • Kies voor bij elke gebeurtenis in mijn projecten, 
  • - Of kies voor ' enkel bij elke gebeurtenis op selecteerde projecten ...' 
  • - en vink behalve uw eigen projecten, in elk geval GO| gebruikersgroep Algemeen aan en de andere (sub)projecten waarvoor u e-mailnotificaties wilt ontvangen.
  • Vul de velden: organisatie, functie, afdeling en contactgegevens
  • Klik op Bewaren

Wensen indienen

Vanaf 6 augustus kunt u wensen voor de verschillende applicaties indienen. Alleen wensen die gebaseerd zijn op de actuele releases komen in aanmerking voor een plaats op de stemlijst. Kijk ook welke wensen er al ingediend zijn, mogelijk heeft u nog een waardevolle aanvulling.

Ning (huidige platform)

Tot 1 oktober 2014 blijft het ledenplatform Ning (http://go-gebruikersgroep.ning.com) beschikbaar. Heeft u in een eerder stadium een wens ingediend via de Ning, bekijk dan eerst of de wens nog actueel is in de huidige release en kopieer dan zelf de wens naar de nieuwe omgeving in de de servicedesk. Na 1 oktober zal de Ning-omgeving verwijderd worden.

Vergaderstukken

Voor documenten voor de bestuurs- en ledenvergaderingen gaan we vanaf nu gebruik maken van een eigen implementatie van GO| raadsinformatie.

Nog geen lid?

Bent u nog geen lid van de GO| gebruikersgroep? Meld u dan nu aan via het online inschrijfformulier.

Logo GO| gebruikersgroep