Nieuwsbericht Lancering GO| raadsinformatie 5.0

Gepubliceerd op: 06 februari 2014 00:00

Achter de schermen is hard gewerkt aan de totstandkoming van GO| raadsinformatie 5.0. Deze nieuwe release met verbeterde bestaande functionaliteit en nieuwe functionaliteit is bijna gereed. De uitlevering voor klanten met servicecontract Compleet vindt gefaseerd plaats en start nog deze maand.

Nieuw hoofdversienummer

Omdat er significante wijzigingen zijn aangebracht in de werking van GO| raadsinformatie is het hoofdversienummer verhoogd van 4.x naar 5.x. Het betreft een omvangrijke upgrade, waarbij meer dan het dubbele van het gebruikelijke aantal releaseuren is geïnvesteerd. Tevens is de interface van de beheeromgeving gemoderniseerd. In de gebruikershandleiding vindt u een toelichting op het gebruik.

Verbeterde en nieuwe functionaliteit

In de nieuwe release is verbeterde en nieuwe functionaliteit ondergebracht. Sommige functies zijn afhankelijk van aangeschafte modules. In de releasenotes, welke nog deze maand verzonden worden, leest u meer details. Hieronder ziet u een korte opsomming van wijzigingen:

• Wachtwoordbeleid volgens richtlijn NCSC
  • Mijn raadsite (nieuwe module voor personificeren weergave informatie)
  • Annotaties uit GO| app worden ook getoond op de raadsite na inloggen
  • Vermelding versienummer in beheeromgeving
  • Agendapuntnummers bewerken in beheeromgeving
  • Agendapunten rangschikken door verslepen
  • Meebewegende knoppenbalk zodat u minder hoeft te scrollen
  • Documenttitels zonder extensies voor een rustiger beeld
  • Vergaderingen in emailnotificaties in chronologische volgorde tonen
  • Link ‘download vergaderstukken’ in emailnotificatie
  • ‘Aantal zetels: 0’ niet tonen (relevant voor bestuursorganen)
  • Bladeren door raadsleden + college van eerdere (raads)perioden (handig voor naderende gemeenteraadsverkiezingen!)
  • Agendapunt kopiëren inclusief notities
  • Nieuwsberichten koppelen aan themadossiers
  • Weergave live video naast agenda in beheeromgeving
  • Beperking rechten bij aanpassen gebruikersprofiel (beheerders)

Uitlevering

Heeft u voor GO | raadsinformatie een servicecontract Compleet afgesloten? Dan heeft u recht op een upgrade naar de nieuwste release. Uitlevering vindt gefaseerd plaats en start nog deze maand. U krijgt de software aangeboden in een acceptatieomgeving. Na uw akkoord gaat de nieuwe software in productie.

Nieuwe wensen

Veel van bovenstaande vernieuwing is in nauwe samenwerking met de GO| gebruikersgroep tot stand gekomen. Wij danken het bestuur heel hartelijk voor haar inbreng. Bent u al lid van de GO| gebruikersgroep en heeft u wensen voor doorontwikkeling? Meld deze dan aan via de website: http://gebruikersgroep.gemeenteoplossingen.nl.